پیشنهاد سردبیر

در جریان بازی تیم‌های سپاهان و ملوان که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، یکی از هواداران قدیمی باشگاه ملوان به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داد.

زوایای پنهان مرگ هوادار ملوان/ قانون مقابل رفعتی

به گزارش قدس آنلاین، بعد از تایید مرگ این هوادار خبرهای تایید نشده‌ای درباره لغو فعالیت برگزار کنندگان بازی فوق منتشر شد که البته فدراسیون فوتبال این اخبار را تایید نکرده است و ظاهرا شتابزدگی برخی رسانه‌ها موجب انتشار چنین خبری شده چون هنوز به درستی روشن نیست که مقصر اتفاق فوق چه کسی و آیا اساسا مقصری وجود دارد یا خیر؟!

داود رفعتی، ناظرویژه برگزاری این بازی که رقابت‌های بسیاری را به عنوان ناظر تجربه کرده درصحبتی اختصاصی با خبرنگار قدس پیرامون اتفاقاتی که در ورزشگاه فولاد شهر رخ داده این جملات را به زبان آورد:« برخی با قوانین آشنا نیستند. من از اینکه هواداری جان خودش را از دست داده ناراحتم و درباره این موضوع صحبت هم کردم. اما لازم است جهت آگاهی هواداران با قوانین به این نکته مهم متذکر شوم که اساسا آمبولانسی که برای بازیکنان و مربیان درنظرگرفته شده مجاز نیست به افراد دیگری سرویس دهد. این مسائل در کلاس‌های نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تدریس می‌شود و بارها به پروتکل‌ها اشاره شده  وفوتبال ایران نیز به تاسی از قوانین بین المللی لازم است که از این آئین نامه‌ها پیروی کند.

تعجب می‌کنم که می‌گویند چرا اجازه ندادیم آمولانسی که برای بازیکنان در نظر گرفته شده به آن هوادار سروس رسانی کند. ما اصلا حق چنین کاری را نداریم چون هر لحظه ممکن است مصدومیت یا خدای ناکرده اتفاق ناگواری برای بازیکنان و یا مربیان حاضر در زمین مسابقه رخ دهد. اگر آمبولانس را به آن هوادار اختصاص می‌دادم و هم زمان یک نفر در وسط زمین دچار حمله قلبی می‌شد چه کسی پاسخگو بود؟ متاسفانه برخی عواقب یک تصمیم را نمی‌دانند.

الان همه می‌خواهند داود رفعتی را مقصر جلوه دهند درحالی که برای تماشاگران آمبولانس مجزا اختصاص می‌دهد و آمبولانس مورد نظر نیز در ورزشگاه حضور داشت و هوادار محترم را احیا کرد اما در نهایت شنیدیم ایشان از دنیا رفته است.» این اظهارات درحالی از سوی رفعتی انجام شد که دکتر زهر هراتیان نیز در مصاحبه‌ای تاکید کرد برای هوادارن باید پزشک مجزا در نظر گرفته شود و به این ترتیب استفاده از پزشکان داخل زمین هیچ ضرورتی ندارد. هرچند که مسئول چینش پزشکان داخل ورزشگاه به هیات فوتبال استان مربوطه است و ناظر در این موارد فقط نقش نظارتی به عهده دارد. قرار است به زودی نتیجه تحقیقات روشن شود و شاید درنهایت هیچ مقصری در میان نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.